B&B Stories

B&B Stories
over het reilen en zeilen van de B&B en meer…

Gevonden voorwerpen

Heb jij dat nou ook? Je komt terug van een vakantie en merkt dat jij je shampoo vergeten bent in de badkamer. Ik zie het ook in onze B&B. Gasten vergeten wel eens wat. Je raadt nooit wat ik allemaal in mijn lost-and-found kast heb liggen! 

De ene gast vergeet zijn of haar sokken, de ander een zacht zadel voor de fiets. En weer een ander laat de lader van een mobiele telefoon of tablet in het stopcontact zitten. Zo is mijn gevonden voorwerpenkast uitgegroeid met een bikini-top, t-shirt, haarspelden, armband, horloge, kruik, tandenborstel, onderbroek, tupperware bakjes, een universele oplader en nog veel meer.

Natuurlijk wil ik dat alle gevonden voorwerpen terugkomen bij de rechtmatige eigenaar. Want sommige voorwerpen zijn toch echt de moeite waard! Als onze gasten net vertrokken zijn en ik zie nog wat liggen, stuur ik direct even een appje. Zo kunnen zij, wanneer ze in de buurt zijn, nog terugkeren. En wanneer ik de gevonden items later op de dag tegenkom, stuur ik ze een mailtje. Vaak spreken we dan af dat ik het gevonden voorwerp met de post opstuur.

Onze gasten die wat vergeten of ‘achterlaten’, kan ik zo door de jaren heen onderscheiden in 4 soorten ‘achterlaters’.

1. De ‘rechtsomkeer’ maker
Zo hadden onze gasten vorige maand hun Stanley Quencher drinkbeker vergeten. Het is een vrij grote drinkbeker voor warme en koude dranken. Een ware bestseller, zoals de Bijenkorf het product beschrijft, voor slechts € 49,95. Deze Stanley stond nog op het aanrecht van de keuken. Niet te missen zou je denken. Maar toch kan je dit zomaar ‘vergeten’. Nu wist ik dat deze gasten nog een wandeling gingen maken in Nationaal Park Veluwezoom, voordat ze weer naar het Westen van het land zouden vertrekken. Gelukkig kon ik ze nog op tijd bereiken. Ze hebben de beker dezelfde middag nog opgehaald.

2. De ‘geen reactie’ gast
Helaas reageert niet iedereen op een mailtje of appje. Afgelopen zomer vond ik een goudkleurig armbandje op de tafel. Dat moest wel van onze gast in het oude voorhuis zijn! Ik stuurde haar dezelfde avond nog een mailtje om te vertellen dat ik haar armbandje had gevonden. Maar er kwam geen reactie. Vreemd, want het armbandje was toch echt de moeite waard. Tot op de dag van vandaag wacht het armbandje nog op haar eigenaar om opgehaald of opgestuurd te worden. 

3. De ‘met opzet’ achterlater
Dit zijn misschien wel de  leukste verrassingen. Deze gasten laten namelijk met opzet iets achter voor mij! Zo kreeg ik vorig jaar houten klompjes van een klompenmaker uit Groningen, een complimenten pot vol lieve complimentjes van twee vriendinnen uit de Achterhoek en een kunstzinnige roos van papier van een kunstliefhebber. En afgelopen weekend werd ik verrast met een chocolade paashaasletter. Wat ontzettend lief dat gasten mij willen verrassen met die cadeautjes!

4. De ‘ongemakkelijke’ achterlater
En onze gast die zijn onderbroek was vergeten? Ik moet bekennen dat ik die niet gemaild heb. Het voelde toch een beetje vreemd en raar om daar een berichtje over te sturen. Het is toch ook een beetje privé, nietwaar? Of had ik het toch wel moeten doen? 
Daar ga ik even over nadenken. 😉 

Dit bericht delen